bitlogistics.pl

Strona o motoryzacji i biznesie

Biznes Przesyłki

Wybór firmy kurierskiej

Szybko rozwijający się rynek sprzedaży internetowej pociągnął też za sobą rozwój innych usług potrzebnych w tym sektorze. Szczególnie dynamicznie rozwinęła się branża transportowa działająca w obszarze b2c, czyli dostarczająca przesyłki do indywidualnego klienta nieprowadzącego działalności gospodarczej. Wybór firmy kurierskiej – dowiedz się więcej.

Jakie firmy kurierskie mamy dostępne?

Można pokusić się o stwierdzenie, że na naszym rodzimym rynku firmy kurierskie zaczęły powstawać jak grzyby po deszczu. Właściwie nie tyle powstawać, ile zdobywać nasz rynek ze swoich krajów macierzystych, gdzie od lat mają już ugruntowaną pozycję. Na naszym podwórku również nie próżnowano i doczekaliśmy się wielu, nowych rewelacyjnych usług (np. paczkomatów). Nawet można mówić o pewnym zreformowaniu naszego największego przewoźnika, czyli Poczty Polskiej, który stał się jakby bardziej przyjazny dla klienta.
Cóż wzrost konkurencji na danym rynku potrafi zdziałać prawdziwe cuda, co bez wątpienia jest sytuacją niezwykle korzystną dla konsumenta. Jednocześnie rośnie bowiem jakość usług i spada ich cena, która staje się coraz bardziej przystępna. Nie rujnuje już portfela przeciętnego Kowalskiego.

wybór firmy kurierskiej

Paczkomaty stały się trendem!

Obecnie najpopularniejszą formą wysyłki są paczko punkty. Są one wybierane przede wszystkim przez klientów indywidualnych. Zaletą takiego rozwiązania jest elastyczność. Nie musimy czekać cały dzień na kuriera. Jeśli nasza paczka zostanie dostarczona, to otrzymamy powiadomienie. Od tego momentu mamy 72 godziny na obiór przesyłki. Po tym czasie firma kurierska będzie zmuszona odesłać przedmiot do nadawcy. W przypadku tego rozwiązania bardzo wygodne są również zwroty. Wystarczy wypełnić formularz na stronie, a następnie zanieść paczkę do wybranego przez siebie punktu.

Najpopularniejszą firmą świadczącą usługi w paczkomatach jest InPost. To oni zaproponowali takie rozwiązanie i stali się prekursorami w tej dziedzinie. Obecnie paczko punkty wprowadziło również DPD.

Z takiego rozwiązania korzystają nie tylko firmy kurierskie. Obecnie z takiej formy korzystają biblioteki miejskie w Krakowie (książkomat) oraz pralnie.

Sprawdź także: Jak najszybciej wysłać paczkę?

Jaką firmę wybrać – wybór firmy kurierskiej


Gdybyśmy jednak próbowali zastanawiać się jaki kurier najlepszy i jaki najlepiej spełni nasze wysokie wymagania, to musimy rozpatrzyć sprawę biorąc pod uwagę kilka aspektów. Po pierwsze wiele będzie zależało od tego czy jesteśmy zwykłą osobą fizyczną, która wysyła coś od czasu do czasu i głównie odbiera tylko paczki z towarem zakupionym w internecie. Może też znajdujemy się po drugiej stronie barykady i prowadzimy działalność gospodarczą wymagającą wysyłania sporej ilości przesyłek.


Zwyczajny konsument z pewnością będzie się kierował przy wyborze nie tylko ceną, w jakiej może wysłać paczkę, czy też zapłacić za wysyłkę sprzedawcy, ale również dostępnością punktów, w których będzie mógł daną przesyłkę odebrać. W tym drugim aspekcie bez wątpienia króluje Poczta Polska. Będąc największym operatorem w kraju dysponuje również największą liczbą placówek odbioru.


Przedsiębiorca wysyłający przesyłki chcąc nie chcąc musi kierować się przede wszystkim kosztem wysłania jednej paczki, jaką jest mu w stanie zaoferować firma kurierska. Będzie to przecież miało bezpośrednie przełożenie na cenę oferowanych przez niego towarów i w rezultacie na wielkość sprzedaży. Klient również kieruje się ceną.


Koszty wysyłki dla firm zależą głównie od rodzaju umowy, jaki podpiszemy z firmą transportową. Właściwie liczone jest to od ilości paczek, jaką jesteśmy w stanie wysłać w określonym czasie. Naturalnie im więcej wysyłamy tym cena będzie dla nas niższa. Wybór firmy kurierskiej nie jest prosty, jednak z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *