Wybór firmy kurierskiej

0
426

Szybko rozwijający się rynek sprzedaży internetowej pociągnął też za sobą rozwój innych usług potrzebnych w tym sektorze. Szczególnie dynamicznie rozwinęła się branża transportowa działająca w obszarze b2c, czyli dostarczająca przesyłki do indywidualnego klienta nieprowadzącego działalności gospodarczej.

Jakie firmy kurierskie mamy dostępne?


Można pokusić się o stwierdzenie, że na naszym rodzimym rynku firmy kurierskie zaczęły powstawać jak grzyby po deszczu. Właściwie nie tyle powstawać, ile zdobywać nasz rynek ze swoich krajów macierzystych, gdzie od lat mają już ugruntowaną pozycję. Na naszym podwórku również nie próżnowano i doczekaliśmy się wielu, nowych rewelacyjnych usług (np. paczkomatów), a nawet pewnego zreformowania naszego największego przewoźnika, czyli Poczty Polskiej, który stał się jakby bardziej przyjazny dla klienta.
Cóż wzrost konkurencji na danym rynku potrafi zdziałać prawdziwe cuda, co bez wątpienia jest sytuacją niezwykle korzystną dla konsumenta. Jednocześnie rośnie bowiem jakość usług i spada ich cena, która staje się coraz bardziej przystępna i nie rujnuje już portfela przeciętnego Kowalskiego.

Jaką firmę wybrać?


Gdybyśmy jednak próbowali zastanawiać się jaki kurier najlepszy i jaki najlepiej spełni nasze wysokie wymagania, to musimy rozpatrzyć sprawę biorąc pod uwagę kilka aspektów.
Po pierwsze wiele będzie zależało od tego czy jesteśmy zwykłą osobą fizyczną, która wysyła coś od czasu do czasu i głównie odbiera tylko paczki z towarem zakupionym w internecie, czy też znajdujemy się po drugiej stronie barykady i prowadzimy działalność gospodarczą wymagającą wysyłania sporej ilości przesyłek.


Zwyczajny konsument z pewnością będzie się kierował przy wyborze nie tylko ceną, w jakiej może wysłać paczkę, czy też zapłacić za wysyłkę sprzedawcy, ale również dostępnością punktów, w których będzie mógł daną przesyłkę odebrać. W tym drugim aspekcie bez wątpienia króluje Poczta Polska, która będąc największym operatorem w kraju dysponuje również największą liczbą placówek odbioru.


Przedsiębiorca wysyłający przesyłki chcąc nie chcąc musi kierować się przede wszystkim kosztem wysłania jednej paczki, jaką jest mu w stanie zaoferować firma kurierska. Będzie to przecież miało bezpośrednie przełożenie na cenę oferowanych przez niego towarów i w rezultacie na wielkość sprzedaży. Klient również kieruje się ceną.


Koszty wysyłki dla firm zależą głównie od rodzaju umowy, jaki podpiszemy z firmą transportową, czyli właściwie od ilości paczek, jaką jesteśmy w stanie wysłać w określonym czasie. Naturalnie im więcej wysyłamy tym cena będzie dla nas niższa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here