bitlogistics.pl

Strona o motoryzacji i biznesie

usterki zawieszenia
Motoryzacja

Jakie są najczęstsze usterki zawieszenia?

Zawieszenie w samochodach osobowych jest odpowiedzialne za zapewnienie komfortu jazdy dla użytkowników i prawidłowego kontaktu kół z nawierzchnią. Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ wiąże się z dużymi przeciążeniami, szczególnie jeśli chodzi o jazdę z większymi prędkościami lub jazdę po wymagającym terenie. Nie powinien więc dziwić fakt, że elementy zawieszenia trzeba co jakiś czas wymieniać. Jeśli więc stoisz przed tego typu zadaniem, to potraktuj to jako normalny koszt utrzymania samochodu, a jeśli koszt ten jest wysoki, to zawsze może odwiedzić stronę oferującą tanie części samochodowe przez internet signeda.pl i kupić potrzebne podzespoły nieco taniej niż w normalnych sklepach czy tym bardziej w autoryzowanych warsztatach.

Przejdźmy jednak do odpowiedzi na pytanie postawione w tytule i opiszmy awarie zawieszenia. Do najpopularniejszych należą awarie następujących części:

  • Amortyzator — zadaniem tych elementów jest tłumienie drgań i zapobieganie nadmiernemu podskakiwaniu pojazdu. Z czasem amortyzatory ulegają zużyciu, co objawia się gorszym komfortem jazdy czy nierównomiernym zużyciem opon.

  • Sprężyny — te odpowiedzialne za utrzymanie masy pojazdu i pochłanianie większych wstrząsów elementy zawieszenia mogą pęknąć w wyniku długotrwałego użytkowania. Zwłaszcza jeśli muszą pracować w trudnych warunkach drogowych. Pęknięta sprężyna może prowadzić do opadnięcia zawieszenia, co wymaga natychmiastowej interwencji.

  • Tuleje — to wykonane z gumy lub poliuretanu elementy, które tłumią drgania pomiędzy poszczególnymi podzespołami zawieszenia. Z czasem materiał, z jakiego są wykonane może ulec degradacji, skutkując zwiększonym hałasem, wibracjami i drganiami. Objawy wadliwych tulei obejmują odgłosy stukania i pogorszone sterowanie.

  • Przeguby kulowe w końcówkach stabilizatorów — czyli elementy, które łączą podzespoły zawieszenia ze zwrotnicą, umożliwiające jej ruch. Zużyte przeguby mogą być przyczyną problemów z układem kierowniczym, nierównomiernego zużycia opon i pogorszenia właściwości jezdnych. Typowym objawem awarii jest stukanie podczas skręcania lub pokonywania nierówności.

Opisane przypadki to tylko przykłady najpopularniejszych awarii. Wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu i warunków, w jakich ten jest użytkowany. W twoim samochodzie coś zupełnie innego mogło się zużyć lub uszkodzić, dlatego pozwól specjaliście zdiagnozować swój problem i oddaj samochód w ręce doświadczonego warsztatu.

Materiał zewnętrzny