bitlogistics.pl

Strona o motoryzacji i biznesie

praca jako handlowiec
Biznes

Jaką pracę jako handlowiec można znaleźć w Warszawie?

Pracę jako handlowiec w Warszawie można znaleźć w wielu miejscach. Dowiedz się więcej o tym zawodzie oraz poznaj stanowiska w tej branży.

Jeśli Twoim celem zawodowym jest obranie ścieżki w branży sprzedażowej, to dobrze trafiłeś. W tym wpisie dowiesz się więcej o handlowcach, o możliwych stanowiskach do objęcia w tej branży oraz o ich średnich zarobkach.

Handlowiec – kto to taki?

Handlowiec, to osoba, która zawodowo zajmuje się sprzedawaniem produktów oraz usług firmy, w której pracuje. Aktualnie branża sprzedażowa ma bardzo duże zapotrzebowanie na pracowników. Dzieje się tak, ponieważ handlowcy są potrzebni w bardzo wielu firmach oraz w różnych sektorach gospodarki. Sprzedaż jest kluczowym elementem każdego przedsiębiorstwa, gdyż to właśnie na niej firma zarabia. Dlatego tak ważne jest, żeby osoba na stanowisku handlowca miała odpowiednie cechy charakteru oraz umiejętności.

Cechy charakteru handlowca

Dobry handlowiec powinien przede wszystkim być komunikatywny i otwarty na ludzi. Dlaczego? Ponieważ, to właśnie z ludźmi spotyka się on na co dzień, więc ważne jest, aby umiał się on z nimi dogadywać. Ważnymi cechami charakteru handlowca są też: asertywność, uczciwość, skrupulatność, dokładność i chęć do nauki. Życie handlowca nie zawsze jest piękne. Zdarza się, że na swojej drodze spotykają oni ciężkich klientów, którzy pogarszają im dzień pracy. Dlatego istotnymi cechami dodatkowo są: cierpliwość i wytrwałość. Te cechy zdecydowanie pomogą każdemu sprzedawcy.

Umiejętności handlowca

Umiejętności handlowca są różne i zależne od posady, na której się znajduje. Główną umiejętnością jest umiejętność obsługi kasy fiskalnej, gdyż najczęściej, to właśnie z nią handlowiec ma doczynienia. Innymi umiejętnościami potrzebnymi na to stanowisko mogą być: posiadanie prawo jazdy, znajomość chociaż jednego języka obcego, umiejętność obsługi terminala, umiejętność obsługi komputera i umiejętność analitycznego myślenia.

Wykształcenie handlowca

Wykształcenie handlowca, to kolejny element, w którym liczy się obejmowane przez pracownika stanowisko. Na stanowisko sprzedawcy w supermarkecie przyjmują osoby po ukończeniu szkoły średniej lub zdarza się nawet, że przyjmowane są osoby po szkole podstawowej. Na stanowisko kierownika sklepu liczy się doświadczenie w zawodzie, czyli przepracowany staż pracy oraz czasami wymagane są studia powiązane z zarządzaniem, marketingiem. Zasada jest jedna: na im wyższe stanowisko się aplikuje, tym większe wykształcenie i doświadczenie jest wymagane od potencjalnego pracownika.

Warszawa – praca jako handlowiec

Warszawa jest bardzo licznym miastem w Polsce. Wiąże się to z dużym zapotrzebowaniem na produkty i usługi. Przez duże zapotrzebowanie na rynku pracy można znaleźć bardzo dużo ofert na stanowisko handlowca. Są to m.in.:

Specjalista ds. sprzedaży

Specjalista ds. sprzedaży zajmuje się między innymi następującymi czynnościami:

  • poszukuje nowych klientów firmy,
  • dba o dobry wizerunek firmy,
  • przygotowuje materiały reklamowe firmy,
  • dba o dobre kontakty z klientami,
  • przedstawia klientom ofertę,
  • obsługuje klientów,
  • osiąga wyznaczone przez firmę cele biznesowe.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 4 850 zł.

Przedstawiciel handlowy

Przedstawiciel handlowy jest odpowiedzialny między innymi za:

  • aktywne zdobywanie nowych klientów firmy,
  • utrzymywanie dobrych kontaktów z klientami,
  • przedstawianie klientom oferty,
  • opiekę nad klientem i utrzymywanie długotrwałych kontaktów z nim,
  • monitorowanie rynku branży, obserwowanie trendów,
  • organizowanie klientom dostawy towaru,
  • organizowanie akcji marketingowych.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 5 630 zł.

Znajdź pracę w Warszawie jako: handlowiec

Koordynator ds. sprzedaży

Głównymi obowiązkami koordynatora ds. sprzedaży są następujące czynności:

  • dbanie o zachowanie czystości w miejscu pracy,
  • dbanie o odpowiednią ekspozycję sklepu,
  • wdrażania akcji reklamowych,
  • obsługa klienta,
  • budowanie długotrwałych relacji z klientem,
  • realizacja wyznaczonych celów biznesowych firmy.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 5 550 zł.

Export Manager

Export Manager zajmuje się m.in.:

  • zdobywaniem nowych klientów,
  • utrzymywaniem dobrych relacji z klientami,
  • wymyślaniem i wdrażaniem akcji reklamowych firmy,
  • rozwojem sprzedaży eksportowej,
  • prowadzeniem negocjacji warunków współpracy,
  • wymyślaniem celów biznesowych w danym regionie,
  • wprowadzaniem nowych produktów lub usług.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 8 250 zł.

Specjalista ds. telesprzedaży

Głównymi obowiązkami specjalisty ds. telesprzedaży są następujące czynności:

  • obsługiwanie klientów telefonicznie,
  • przedstawianie klientom oferty firmy,
  • doradzanie klientom w sprawie produktów lub usług,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • budowanie długotrwałych, dobrych relacji z klientem,
  • przygotowywanie umów,
  • dbanie o dobry wizerunek firmy.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 3 880 zł.

Inżynier produktu

Głównymi obowiązkami inżyniera produktu są następujące czynności:

  • współpracowanie z dostawcami,
  • sprawdzanie produktów pod względem technicznym (opieka nad nimi),
  • sprzedawanie produktów lub usług,
  • budowanie długotrwałych i dobrych relacji z klientem,
  • realizowanie wyznaczonych celów biznesowych przedsiębiorstwa,
  • uczestniczenie w działaniach logistycznych dla klienta.

Średnie zarobki na tym stanowisku wynoszą 7 390 zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.