bitlogistics.pl

Strona o motoryzacji i biznesie

Biznes

Jak zamówić odzież roboczą dla pracowników?

Pracownicy muszą w określonych przypadkach stosować odzież roboczą. Za jej dostarczenie odpowiedzialny jest wtedy pracodawca. Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze odzieży roboczej?

Kiedy pracodawca musi przekazać odzież roboczą pracownikom?

Przepisy BHP – odnoszące się do bezpieczeństwa i higieny pracy – wskazują, że pracodawca musi zapewniać pracownikom odpowiednie wyposażenie na ich stanowisku pracy. Również może ono odnosić się do odpowiedniej odzieży.

Odzież robocza jest odzieżą, której zadaniem jest zabezpieczenie przed czynnikami jak zabrudzenia, pomniejsze urazy. Pracodawca musi przekazać ją pracownikom w sytuacji, gdy ich prywatne ubrania mogą ulec zanieczyszczeniu albo zniszczeniu w trakcie wykonywania obowiązków na ich stanowisku pracy.

Wielu pracodawców decyduje się również na zakupienie odzieży roboczej dla pracowników wtedy, gdy nie mają oni takiego obowiązku. Odzież ta pozwala wtedy na stworzenie zunifikowanego stroju pracowników, co pozwala na budowę profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa, zwiększenie jego rozpoznawalności w oczach klientów i kontrahentów.

Rodzaje ubrań roboczych

Do kategorii jak odzież roboczy wchodzi szeroka gama produktów, które mogą być podzielone pod kątem ich rodzaju oraz przeznaczenia.

Najczęściej używana odzież robocza to:

  1. Koszulki – stosowane są zwykle koszulki t-shirt oraz koszulki polo z kołnierzykami,
  2. Koszule – najpopularniejsze są koszule flanelowe, ale można też wykorzystać koszule eleganckie,
  3. Spodnie – używane są zarówno spodnie standardowe do pasa, jak i spodnie ogrodniczki,
  4. Bluzy – najpopularniejsze są bluzy polarowe, które są bardzo wygodne i ciepłe,
  5. Kurtki – do wyboru są kurtki przejściowe, a także kurtki zimowe.

Jak dobrać odpowiednią odzież roboczą dla pracowników?

Dobierając właściwą odzież roboczą przeznaczoną dla pracowników, trzeba uwzględnić szereg kwestii, by była ona wygodna i zapewniała właściwy poziom ochrony na danym stanowisku – wskazuje polski producent odzieży roboczej Mark-Helper.

Przy doborze odpowiednich ubrań warto więc uwzględnić poniższe czynniki:

1. Miejsce wykonywania pracy

Ubrania powinny być dopasowane w taki sposób, aby zapewniały właściwą ochronę dla pracowników zależnie od zajmowanego stanowiska pracy. 

Przykładowo w warsztatach często używane są spodnie ogrodniczki, które zapewniają większy komfort od zwykłych spodni. Z kolei w kontaktach z klientami często stosuje się odzież o eleganckim wyglądzie, na przykład koszulki polo, koszule z długim rękawem.

2. Warunki na stanowisku pracy

Ubrania robocza należy dobrać tak, aby wspierały one pracowników podczas wykonywania obowiązków. Duże znaczenie ma wtedy uwzględnienie warunków na stanowisku pracy, między innymi rodzaju zagrożeń oraz temperatury.

Właśnie dlatego ubrania robocze dobiera się także pod kątem pory roku. W sprzedaży dostępne są spodnie i kurtki w wariantach na cieplejsze miesiące oraz na zimę. Można też dopasować je pod kątem ochrony, na przykład ze wzmocnieniami, by zapobiegać uszkodzeniu.

3. Rozmiar ubrań roboczych

Pracownicy powinni korzystać z odzieży roboczej dopasowanej do swoich sylwetek. Właśnie dlatego pracodawca powinien uwzględnić ich wskazania pod kątem rozmiaru.

4. Wygląd i personalizacja odzieży dla pracowników

Pracodawca może też dopasować ubrania pod kątem ich kolorystyki oraz zamówić je z personalizacją, na przykład z nadrukiem i z haftem logo firmy.

Z dostępnymi ofertami ubrań roboczych można łatwo zapoznać się dzisiaj online. Wiele firm przyjmuje również zamówienia przez internet – także na ich personalizację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *