bitlogistics.pl

Strona o motoryzacji i biznesie

współpraca przewoźnika ze spedycją w dobie internetu
Transport

Jak wygląda współpraca przewoźnika ze spedycją w dobie internetu? 

Rozwój internetu i globalna digitalizacja znajdują odzwierciedlenie w wielu obszarach naszego życia. Dotyczy to również spedycji. W czym konkretnie wyraża się nowoczesna kooperacja przewoźnika z firmami spedycyjnymi? Oto przegląd trendów.

Co daje popularyzacja podpisu elektronicznego?

Posługiwanie się podpisem elektronicznym zdobywa coraz większe grono entuzjastów. Wynika to z kilku aspektów – przede wszystkim z wygody i oszczędności czasu. Nie trzeba już bowiem drukować dokumentów po to, aby złożyć na nich podpis, a następnie skanować i wysyłać dalej. Oszczędność czasu i środowiska – to niepodważalne zalety tego rozwiązania na równi z bezpieczeństwem.

Kiedy stosowanie tej formy zatwierdzania dokumentów było jeszcze na etapie popularyzowania w Niemczech – stosowano specjalne udogodnienia i gratyfikacje dla firm, które decydowały się na stosowanie tego rozwiązania przy rozliczaniu się z Urzędem Skarbowym.

Śledzenie trackingu online

Internet umożliwia także weryfikowanie lokalizacji, w jakiej znajduje się ładunek. W poprzednich dekadach ustalenie aktualnego położenia było możliwe w chwili po uprzednim kontakcie z wyznaczonymi do tego osobami. Wiązało się to z pewnymi ograniczeniami, jak choćby możliwość weryfikacji jedynie w określonych ramach czasowych. 

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw stara się zatroszczyć o zapracowanie na swoją przewagę konkurencyjną. Umożliwienie śledzenie trackingu o dowolnej porze dnia i nocy stanowi jedną z przykładowych możliwości i świadczy o elastycznym podejściu do klienta.

Zweryfikuj, jakie udogodnienia może zaproponować Ci dynamicznie rozwijająca się firma spedycyjna M&W Spedition. O współpracy pomiędzy spedycją a przewożnikiem przeczytasz tutaj https://www.mw-spedition.com/przewoznik/. Firma oferuje przejrzyste zasady współpracy i stałe zlecenia dla przewoźników.

Systemy CRM w służbie uporządkowania informacji

CRM, czyli z ang.: Customer Relationship Management pozwala na usprawnienie pracy również w spedycji. Ideą tego systemu jest zintegrowanie wszelkich procesów, które są zaangażowane w obsługę klienta. Atutem tych rozwiązań jest pełna kastomizacja, dzięki czemu można w pełni dostosować to narzędzie do swoich potrzeb oraz specyfiki branży. Szybszy przepływ informacji, klarownie przedstawiony zbiór informacji o bieżących projektach – to wszystko przemawia za korzystaniem z tych możliwości. 

Skrupulatne prowadzenie CRMa pozwala także na możliwość szybkiej weryfikacji także przez osoby niezaangażowane ten konkretny projekt. To szczególnie przydatne przy zmianach kadrowych – wdrożenie pracownika w przyzwyczajenia i specyfikę pracy dotychczasowych klientów przebiega o wiele sprawniej.

Czym jest in-plant forwarding?

Nie sposób nie wspomnieć o oprogramowaniu, które znacząco pomoże ułatwić pracę spedycji z klientami. Na czym to polega? Otóż po zainstalowaniu na urządzeniu klienta takiego oprogramowania można z łatwością wytwarzać dokumenty transportowe i spedycyjne. W efekcie finalizowanie tych działań będzie przebiegało sprawniej i z większą wygodą dla klienta.

Wiele dostępnych form kontaktu

Przedsiębiorstwa spedycyjne oferują wiele zróżnicowanych możliwości kontaktu z klientami. Poza standardową dyspozycyjnością telefoniczną i mailową zapewniają np. szybki kontakt przez wewnętrzną platformę lub zewnętrzne oprogramowanie. Dzięki temu wymiana informacji może przebiegać sprawniej. 

Taka elastyczność i gotowość do sprostania oczekiwaniom klienta pozwala uzyskać przewagę konkurencyjną. Częstą praktyką jest udostępnianie alarmowego numeru, który jest obsługiwany przez dyżurujących spedytorów. Dzięki temu zarówno przewoźnicy jak i klienci mają możliwość szybkiego kontaktu w przypadku nieprzewidzianych sytuacji czy problemów – np. w trakcie trudności przy kontroli zagranicznej, uszkodzenia ładunku czy chęci nagłej zmiany dotychczasowej trasy.

To wszystko jednoznacznie wskazuje na to, że cyfryzacja ma także wpływ na pracę spedycji. Ułatwienie kontaktu między przedstawicielem spedycji a klientem, umożliwienie trackingu online, zautomatyzowanie pewnych procesów – to wszystko poprawia satysfakcję z usługi. Dzięki temu wzrasta też konkurencyjność firm spedycyjnych, co pozwala finalnemu odbiorcy dokonać słusznego wyboru spośród dostępnych przedsiębiorstw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *